sign4Dsign ontwerp & drukwerk

doelgerichte creativiteit
functionele vormgeving
met verstand van zaken

Drukwerk

 

visitekaartjes briefpapier enveloppen
visitekaartjes briefpapier enveloppen
briefpapier visitekaartjes formulieren bonnen enveloppen
visitekaartjes briefpapier enveloppen
 

huisstijldrukwerk

Hoewel huisstijldrukwerk als briefpapier en enveloppen in het digitale tijdperk minder gebruikt wordt, komt het toch nog wel eens van pas. Visitekaartjes zijn natuurlijk blijvertjes, maar ook (doorslag) formulieren en offertemappen bewijzen nog steeds hun waarde in de dagelijkse praktijk.

Sign4Dsign zorgt voor een professionele en functionele opmaak, waarbij uitstraling en gebruiksgemak elkaar niet in de weg zitten. Een goede huisstijl ondersteunt de herkenbaarheid van jouw bedrijf.

 

affiches en folders
affiches, flyers, folders en brochures
flyers en folders
folders en flyers van GreenFixx verspreid in Diever

Edit this content to show it on your website

folders en flyers
affiches, flyers, folders en consumptiekaarten
affiches, flyers, folders en brochures
affiches voor social media
affiches, flyers, folders en stempelkaarten

reclamedrukwerk

Flyers, folders en brochures zijn nog steeds belangrijke aandachttrekkers en informatiedragers in het huidige reclamelandschap. Sign4Dsign heeft jarenlange ervaring met het betaalbaar realiseren van reclamedrukwerk. Daarbij krijg je als bonus dat jouw teksten gecontroleerd en waar nodig verbeterd worden, iets waarbij veel grafici (sorry collega's) toch vaak niet thuis moeten geven.

 

Veelgestelde vragen

Wat is een huisstijl?

Een huisstijl (ook wel corporate identity) is een samenhangende wijze van visuele presentatie van een organisatie. Deze heeft meestal het logo als uitgangspunt voor kleurstelling, lettertype en symbolen, maar kan ook aanvullende visueel herkenbare elementen hebben. Uiteindelijk dient de huisstijl namelijk de uitstraling en herkenbaarheid van de organisatie, waarbij het het logo als trekker van deze functie moet ondersteunen.

Hoe wordt een huisstijl toegepast?

Grote organisaties laten een huisstijlboek maken, waarin vanalles vastgelegd kan worden van grootte en ruimte rondom een logo, lettertypes en -groottes, opmaak van promotiemiddelen, tot de kleur van de gordijnen. Behalve dat dit vaak zwaar 'overdone' is, zeker voor kleine en middelgrote ondernemingen, kom je toch altijd op een punt waarbij die huisstijlregels niet werken. Hierdoor moet je alsnog op gezond verstand, inzicht en oordeel teruggevallen, ondanks het bewerkelijke en dure huisstijlboek.

Voor kleine en middelgrote bedrijven is het zinvoller om een duurzame relatie met een ontwerpbureau te onderhouden, waardoor alle visuele uitingen bijna vanzelf in een stijl doorgetrokken zullen worden. Natuurlijk kun je voor de meest gangbare middelen een stijl vastleggen. Maar door overige zaken 'on-the-go' te doen, betaal je alleen voor datgene wat je ook daadwerkelijk gebruikt.

Wat is huisstijldrukwerk?

Huisstijldrukwerk is het drukwerk voor eigen verwerking van de organisatie: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, compliments cards, offertemappen, bonnen en formulieren, verzendetiketten, bedrukte dozen en plakband enz. Ook kan er voor reclamedrukwerk een huisstijl gehanteerd worden, maar daarmee valt dit niet onder huisstijldrukwerk.

Wat kost een huisstijl laten ontwerpen?

De kosten voor een huistijlontwerp zijn erg afhankelijk van de omvang van de opdracht. Bovendien betaal je bij sommige designbureau's meer voor de naam van het bureau dan voor je eigen naam... Ter indicatie: sign4Dsign rekent voor opmaak van visitekaartje, briefpapier en envelop € 100,- (excl. BTW) bovenop het logo ontwerp.

Wat kost een huisstijl laten drukken?

Kosten voor het drukken van een huisstijl zijn heel afhankelijk van gekozen papierkwaliteit, kleursysteem, oplages en levertijd. Voor een oplage van 500 visitekaartjes, 500 vel briefpapier en 500 vensterenveloppen kun je al klaar zijn voor €112,50 (excl. BTW). Maar kies je voor luxer papier met een structuurtje, PMS kleuren (speciaal gemengde inkt) grotere oplages en versnelde levering, dan kan dit een veelvoud van deze ondergrens bedragen. Prijzen op aanvraag dus.

Wordt reclamedrukwerk steeds goedkoper?

Ja, met name reclamedrukwerk is de afgelopen jaren steeds goedkoper geworden. Door nieuwe technieken en online systemen hebben grote drukkerijen de prijzen voor flyers, folders en brochures enorm omlaag kunnen brengen. Hierdoor lijkt de post voor grafisch ontwerp en opmaak van dit drukwerk relatief hoog, maar de waarheid is dat de opmaaktarieven gelijke tred houden met overige loonontwikkeling en dat de prijzen voor full colour drukwerk soms wel meer dan gehalveerd zijn in de afgelopen twee decennia. Per saldo is reclamedrukwerk daarmee één van de weinige dingen die in de loop der jaren goedkoper zijn geworden.

Valt reclamedrukwerk nog op?

Ja, in een wereld vol beeldbuisbombardementen met gedwongen ongevraagde reclameblokken, is een gedrukte reclamefolder iets wat mensen ter zijde kunnen leggen of doornemen als het hen uitkomt. Natuurlijk is het publiek visueel verwend en zal jouw drukwerk daarom serieus goed en professioneel eruit moeten zien, anders zul je op negatieve wijze opvallen. Daarom is het goed om hiervoor een grafisch ontwerper in te schakelen, die jouw reclameboodschap zo optimaal mogelijk vorm geeft voor de meeste kans op succes.

Wat is het voordeel van reclamedrukwerk?

Reclamedrukwerk maakt mensen attent op producten en diensten van ondernemingen, nog vóór ze gaan zoeken op internet. Als jouw voorafgaande reclame indruk heeft gemaakt, zul je ook als één van de eerste opgezocht worden zodra jouw product of dienst voor hen actueel wordt. Daarmee kun je de concurrentie dus vóór blijven. Mensen ontwikkelen ook een onbewuste voorkeur voor merken die ze langs meerdere wegen hebben leren kennen: advertenties, reclameborden, auto-/busbelettering of website, en reclamedrukwerk van flyers en folders past ook goed in die marketingmix.